Skolas
un vecāku kopējais mērķis ir ieinteresēt skolēnus mācību procesā, motivēt
apmeklēt skolu, padarīt skolas dzīvi interesantāku, saistošāku skolēniem, tāpēc
Alūksnes novada vidusskolā projekta “Erasmus +” ietvaros tika organizētas
vairākas aktivitātes gan skolēniem, gan skolotājiem, gan vecākiem, tādas kā
radošās darbnīcas, apmācības un semināri. Vairākas aktivitātes notika vienā
dienā.
” Skolas
sirdspuksti ir skolēni. Bet skolas stiprums – skolotāji.”(L.Štasule) Ja skolotājs ir priecīgs, ar
jaunām idejām, tad arī skolēniem noteikti vairāk patīk mācīties. Tāpēc
skolotājus uzmundrināja Narmadas tautskolas lektore Anda Pēkšēna ar apmācības
kursu “Pofesionālās
izdegšanas draudu mazināšana, saskarsmes prasmju uzlabošana un radošu metožu
apguve”. Skolotāji dienas garumā praktiski darbojās, ieguva zināšanas kā būt
saskaņā ar sevi, kas var palīdzēt sevis izzināšanai un kā strādāt, lai nebūtu
profesionālās izdegšanas.Skolotāji mācījās praktiskas lietas, izvirzīja savus
mērķus un nosprauda uzdevumus kā tos sasniegt kā arī atbildēja uz jautājumu :
Kas dod skolotājam gandarījumu par ieguldīto darbu?”
Dienas
noslēgumā notika skolas konference , kurā piedalījās skolēnu vecāki. Ikdienā
bieži rodas situācijas, kad starp skolu un skolēna vecākiem veidojas
komunikācijas barjeras. Tas notiek dažādu iemeslu dēļ, liedzot visām
iesaistītajām pusēm sasniegt kopīgu mērķi. Kā šādas situācijas risināt? Kādas
ir tipiskākās saziņas problēmas? Ko skolotājs var darīt, lai komunikāciju
uzlabotu? Sociālais pedagogs Anna
Zaula no Rīgas Centra humanitārās vidusskolas dalījās pieredzē par skolēnu un
skolotāju sadarbību un vecāku lomu tajā. Lektore ar reāliem piemēriem no
prakses stāstīja vecākiem par skolotāju pienākumiem un atbildību, par to, ka
skolotājs ir tāds pats cilvēks kā viņi un ir ļoti ieinteresēts, lai viņu bērni
ar prieku mācītos un pabeigtu skolu.
Skolēni tajā pašā dienā darbojās radošajā darbnīcā
“TĀSI TAISI”.
Ceļojošās darbnīcas “TĀSI TAISI” galvenais
mērķis ir iepazīstināt skolēnus, skolotājus un bērnu vecākus ar vienu no
senākajiem amatiem – bērza tāss apstrādi. Šī mērķa sekmīgai īstenošanai tika
izvēlēta konkrēta mērķauditorija – skolēni, paredzot, ka viņi dalīsies savā
jauniegūtajā pieredzē arī ar saviem ģimenes locekļiem, tādā veidā nododot
informāciju tālāk. Nodarbības rīko un vada amatnieki Madara Putna un
Kaspars Zvirbulis.
Vecākie skolēni mācījās kā
būt līderim, nodarbību vadīja Biznesa vadības koledžas direktors Jānis
Stabiņš. Meistarklases “Esi
līderis” mērķis ir iedrošināt vidusskolēnus un topošos studentus mērķtiecīgai
karjeras izvēlei, tādēļ šajā nodarbībā jaunieši uzzināja veiksmīgas karjeras
priekšnoteikumus, diskutēja par interesējošiem jautājumiem un dalījās savos
nākotnes mērķos.
Būt līderim, tas nenozīmē tikai būt galvenajam, tas nozīmē prast prezentēt savas idejas, aizstāvēt tās, būt pārliecinātam par sevi un mācēt strādāt komandā. Jauniešiem šīs prasmes noderēs ikvienā darbā.
Būt līderim, tas nenozīmē tikai būt galvenajam, tas nozīmē prast prezentēt savas idejas, aizstāvēt tās, būt pārliecinātam par sevi un mācēt strādāt komandā. Jauniešiem šīs prasmes noderēs ikvienā darbā.
Mēs uzskatām, ka skolēnu motivācija mācībām arī
ir motivācija iet uz noteikto skolu, kura piedāvā interesantas nodarbības,
citādākas no obligātās vielas. Tāpēc mūsu skolā tika organizētas radošā
meistarklase “ Tehniskā jaunrade”, kur skolēni (jaunākie ar vecākajiem) , kā
arī skolēnu vecāki konstruēja no izlietotajām lietām mašīnas, robotiņus u.c.
Tāpat notika meistarklase “Datorika” , kurā tiek apgūti programmēšanas un
jaunāko tehnoloģiju izmantošanas pamati. Šīs nodarbības vada Līga Krūmiņa.
Pēc semināriem un meistarklasēm tika veikta
aptauja visām iesaistītajām grupām. 97% no aptaujātajiem vecākiem un
skolotājiem uzskatīja, ka bija ļoti nepieciešamas šādas nodarbības. Respondenti
piedāvātajos semināros un lekcijās uzzināja jaunas metodes, tās deva ierosmi nebaidīties
darīt lietas citādi un dalīties ar idejām, kā arī sadarboties, lai atrisinātu
kopējās problēmas. 85% no aptaujātajiem vecāko klašu skolēniem pauda, ka “Esi
līderis” meistarklases palīdzēja noticēt savām spējām un uzdrīkstēties sāk kaut
ko jaunu.100% no jaunākajiem skolēniem bija sajūsmā par meistarklasēm un ir
gatavi nākt uz skolu pat brīvdienās. Apkopojot aptaujas rezultātus, secinām, ka
izvēlētās meistarklases un semināru tēmas bija ļoti noderīgas un vienoja mūs
kopējam mērķim- sadarbojoties, motivēt skolēnu izglītības ieguvi.
Ja skola piedāvā interesantas nodarbības,
iesaistot vecākus, tad skolēns grib un vēlas nākt uz skolu!
Aina Ezeriņa, projekta koordinatore
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru